ihaveanaddiction

Do It Yourself!

Kategori: Mode

När jag kom hem från LA så kände jag mig inspirerad av deras galna mode där men kände att jag inte riktigt hittade så mycket i den stilen just här i Stockholm. Så jag gick in i min garderobe och bestämde mig för att omvandla ett av mina befintliga plagg, en helt vanlig Levis vest, till nåt nytt och i den stilen som jag letade efter.
Jag gick först till Shock på drottninggatan och köpte en massa nitar. Men sen vill jag ha ett tyg som jag kunde sy fast på baksidan av vesten för att göra den ännu mer eye-catching! Jag gick först och letade i lite olika tygaffärer men kände att nej, fan om jag ska betala runt 400kr för en meter tyg!!! Hmmmmm what to do?!
Så gick jag förbi H&M och såg att dom hade t-shirtar, tröjor och annat i animal print. :) Jag gick in och hittade en zebra print kjol som var på rea, 50kr!!!!!! Liiiiiiite billigare! Jag köpte den störste storleken dom hade (för att få mest tyg) och gick sedan hem för att få en sylektion av min svärmor!
Efter några timmars slit så blev den så här! Vad tycks?! Jag är sjukt nöjd! Det är ett sånt enkelt sätt att förnya ett gamalt plagg!!!
Jag körde sen lite samma idé på mina Dr Martens! Så känner ni för det kan ni göra detta hur lätt som helst!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: